Ramowy rozkład dnia poszczególnych grup w roku szkolnym 2023/2024
Czas pobytu |
Sposób zagospodarowania czasu |
7:00 – 8:00 |
Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy konstrukcyjne. |
8:00 – 8:30 |
Czynności opiekuńcze. Zabawy swobodne. Praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka. |
8:30 – 8:45 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe przed śniadaniem. |
8:45 – 9:15 |
Śniadanie – kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku. |
9:15 – 9:30 |
Czynności organizacyjne. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. |
10:00 – 10:15 (poniedziałek, czwartek) |
Zajęcia z języka angielskiego. |
9:45 – 10:00 |
Zajęcia edukacyjne organizowane i bezpośrednio kierowane przez nauczyciela z całą grupą, wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju – zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego dostosowane do możliwości rozwojowych dzieci. |
10:15 – 10:30 |
Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. |
10:30 – 11:30 |
Pobyt na powietrzu – spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy, |
11:30 – 11:50 |
Czynności samoobsługowe, porządkowe i higieniczne związane z przygotowaniem |
11:55 – 12:20 |
Obiad – kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku. |
12:20 – 13:05 |
Odpoczynek dzieci. Wdrażanie zasady mówienia umiarkowanym głosem. Zabawy inspirowane przez dzieci lub przy udziale nauczyciela, praca indywidualna z dzieckiem. |
13:05 – 13:30 |
Czynności higieniczno-porządkowe i samoobsługowe związane z przygotowaniem |
13:30 – 14:00 |
Zabawy inspirowane przez dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne ze śpiewem, praca indywidualna z dzieckiem. |
14:00 – 16:00 |
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, układanki i gry stolikowe, utrwalanie wierszy, piosenek, zabawy ruchowe (opcjonalnie - pobyt na powietrzu). Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata. Rozchodzenie się dzieci. |
grupa II "Pszczółki" (4 -latki)
Czas pobytu |
Sposób zagospodarowania czasu |
7:00 – 8:00 |
Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy konstrukcyjne. |
8:00 – 8:30 |
Czynności opiekuńcze. Zabawy swobodne. Praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka. |
8:30 – 8:45 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe przed śniadaniem. |
8:45 – 9:15 |
Śniadanie – kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku. |
9:15 – 9:45 |
Czynności organizacyjne. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. |
9:45 – 10:15 |
Zajęcia edukacyjne organizowane i bezpośrednio kierowane przez nauczyciela z całą grupą, wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju – zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego dostosowane do możliwości rozwojowych dzieci. |
10:15 – 10:30 |
Zajęcia z języka angielskiego. |
10:30 – 10:40 |
Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. |
10:40 – 11:40 |
Pobyt na powietrzu – spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy, w tym zajęcia sportowe w ogrodzie przedszkolnym (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy w sali) |
11:40 – 11:55 |
Czynności samoobsługowe, porządkowe i higieniczne związane z przygotowaniem |
11:55 – 12:20 |
Obiad – kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku. |
12:20 – 13:05 |
Odpoczynek dzieci. Wdrażanie zasady mówienia umiarkowanym głosem. Zabawy inspirowane przez dzieci lub przy udziale nauczyciela, praca indywidualna z dzieckiem. |
13:05 – 13:35 |
Czynności higieniczno-porządkowe i samoobsługowe związane z przygotowaniem |
13:35 – 14:00 |
Zabawy inspirowane przez dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne ze śpiewem, praca indywidualna z dzieckiem. |
14:00 – 16:00 |
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, układanki i gry stolikowe, utrwalanie wierszy, piosenek, zabawy ruchowe (opcjonalnie - pobyt na powietrzu). Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia
na rok szkolny 2023/2024
grupa III "SMERFY" (5-latki)
Czas pobytu |
Sposób zagospodarowania czasu |
7:00 – 8:00 (grupy łączone 5,6-latki) sala 47 |
Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy konstrukcyjne. |
8:00 - 8:20 |
Stwarzanie sytuacji zabawowych, rozmowy, zabawy w kole, zabawy integracyjne ze śpiewem przy muzyce organizowane przez nauczyciela. Zabawy swobodne. Praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka. Czynności opiekuńcze. |
8:20 – 8:30
|
Czynności higieniczne i samoobsługowe przed śniadaniem. |
8:30 – 8:50
|
Śniadanie – kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku. |
8:50 – 9:00
|
Czynności organizacyjne. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. |
9:00 – 10:00 |
Zajęcia edukacyjne organizowane i bezpośrednio kierowane przez nauczyciela z całą grupą, wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju zgodnie z jego możliwościami psychofizycznymi. |
10:00 – 10:30
|
Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. |
10:30 – 11:30 |
Pobyt na powietrzu – spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy, w tym zajęcia sportowe w ogrodzie przedszkolnym (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy w sali) |
11:30 – 11:40 |
Czynności organizacyjne, porządkowe, samoobsługowe i higieniczne przed obiadem. |
11:40 – 12:00
|
Obiad – kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku. |
12:20 – 12:50 |
Odpoczynek dzieci, słuchanie muzyki relaksacyjnej, literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela. Wdrażanie zasady mówienia umiarkowanym głosem. Zabawy inspirowane przez dzieci lub przy udziale nauczyciela. |
12:50 – 13:10 |
Czynności higieniczno-porządkowe i samoobsługowe przed podwieczorkiem. Podwieczorek. |
13:10 – 14:00 |
Zabawy inspirowane przez dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne ze śpiewem, gry i zabawy stolikowe. Praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka. |
14:00 – 16:00 (grupy łączone 5,6-latki) sala 37 |
Rozchodzenie się dzieci. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, układanki i gry stolikowe, utrwalanie wierszy, piosenek, zabawy ruchowe (opcjonalnie – pobyt na powietrzu). Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata. Praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka. Czynności opiekuńcze. |
Grupa IV "PRACOWITE SKRZATY"(6-latki)
Czas pobytu |
Sposób zagospodarowania czasu
|
7:00 – 8:00 (grupy łączone 5,6-latki) sala 47 |
Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy konstrukcyjne. |
8:00 – 8:20 |
Stwarzanie sytuacji zabawowych, rozmowy, zabawy w kole, zabawy integracyjne ze śpiewem przy muzyce organizowane prze nauczyciela. Praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka. Czynności opiekuńcze. |
8:20 – 8:30 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe przed śniadaniem. |
8:30 – 8:50 |
Śniadanie - estetyczne i kulturalne spożywanie posiłku. |
8:50 – 9:00
|
Zabawy integracyjne, organizujące grupę. Czynności organizacyjne przed zajęciami edukacyjnymi. |
9:00 – 10:00 |
Zajęcia edukacyjne organizowane i bezpośrednio kierowane przez nauczyciela z całą grupą - wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju zgodnie z jego możliwościami psychofizycznymi. |
10:00 – 10:30 |
Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań lub zabawy organizowane przez nauczyciela; zabawy muzyczno-ruchowe, utrwalanie wierszy, piosenek, gry stolikowe. Praca indywidualna. |
10:30 – 11:30 |
Czas spędzony w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku, obserwacje przyrodnicze, spacery itp. W przypadku niesprzyjającej aury – zabawy swobodne lub zabawy dydaktyczne organizowane przez nauczyciela. |
11:30 – 11:40 |
Czynności organizacyjne i higieniczne przed obiadem. |
11:40 – 12:00 |
Obiad - kulturalne i estetyczne spożywanie obiadu. |
12:00 – 12:50 |
Odpoczynek dzieci, słuchanie muzyki relaksacyjnej, literatury dziecięcej
czytanej przez n-la, wdrażanie zasady mówienia umiarkowanym głosem.
Zabawy swobodne. Praca indywidualna.
|
12:50 – 13:10
|
Czynności higieniczno - porządkowe i samoobsługowe przed podwieczorkiem.
Podwieczorek - kulturalne i estetyczne spożywanie podwieczorku.
|
13:10 – 14:00 |
Zabawy inspirowane przez dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integracyjne ze śpiewem, zabawy rytmiczne . |
14:00 – 16:00 (grupy łączone 5,6-latki) sala 38 |
Rozchodzenie się dzieci. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, gry stolikowe, zabawy muzyczno-ruchowe. Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata. Praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka. Czynności opiekuńcze. |
poniedziałek, środa
8:00 – 8:30
|
Religia. |
poniedziałek
czwartek
11:00 – 11:30
|
Zajęcia z języka angielskiego. |